Daftar Mahkota Cafe online

Thursday, April 7, 2011

"Anda takkan tahu anda ditipu melainkan anda tahu"

"Sudahnya, dia ghaib entah ke mana dan saya pula diburu penjual
kereta yang meminta bayaran pendahuluan," kata seorang wanita yang
bukan saja terpaksa menanggung malu apabila majlis pertunangannya
Sabtu lalu dibatalkan kerana bakal tunangnya menghilangkan diri,
tapi turut kerugian RM50,000 selepas ditipu lelaki terbabit.
Itu antara petikan berita hari ini di Harian Metro,dan cerita sebegini selalu sahaja terpampang di muka akhbar.
Saya bukanlah nak tukar profesion jadi seorang wartawan ye...Cuma, saya rasa banyak benda yang kita boleh belajar daripada kisah sebegini.
Salah siapa?
Tak payah ceritalah salah si penipu tersebut, kerana memang dah sah-sah menipu ini salah.
Motif post ini..
namun,apabila terlalu berhati-hati, kita akan terlepas peluang.
Ye, PELUANG.
Apa kaitan dengan saya?

Saya kongsikan sedikit mutiara kata..

Keupayaan mengenalpasti peluang, merebut dan menerokai
serta disusuli dengan kesungguhan untuk mempertahankan
dan mengusai peluang tersebut adalah satu
~art of entreprenseurship~

Jadi masih nk berhati-hati atau merebut peluang ini..itu anda tentukan!!..

Jana Pendapatan Sekarang!








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...